Om FDB’s ambition

FDB har en stor udfordring, som vi deler med mange andre organisationer: Mange af vores medlemmer er ikke aktive i foreningen.

Det er en udfordring, vi tager meget alvorligt. Både fordi vi ser et stort potentiale i at styrke denne side af vores forening – og fordi vi samtidig ser nogle risici for organisationen, hvis ikke vi bliver bedre til det.

Udfordringerne handler for eksempel om, at det er svært at kommunikere til vores medlemmer, når de ikke ser sig selv som en aktiv del af foreningen. Og at vi let bliver oplevet som irelevante, hvis ikke medlemmerne er med til at skabe vores tilbud.

Mulighederne er blandt andet, at:

  • vi langt bedre kan fremtidssikre organisationens arbejde ved at inddrage vores mange medlemmer
  • vi kan blive klogere ved at arbejde sammen med medlemmerne og forbedre de løsninger, vi allerede laver
  • vi kan udvikle helt andre typer af tilbud og løsninger sammen med medlemmerne – blandt andet ved at bruge digitale medier til samarbejde
  • en stor og folkelig organisation med 1,7 mio. medlemmer alt andet lige har større gennemslagskraft end et forholdsvis lille sekretariat med 45 medarbejdere

Vores ambition er klar: Vi vil være bedre til at involvere, inddrage og aktivere vores medlemmer.Vi siger til os selv, at vi vil være Danmarks bedste til at involvere vores medlemmer.

Det er ikke nogen nem opgave. Det kræver mange ændringer – både hos os og i vores måde at tænke og arbejde, men også hos vores medlemmer, hvor mange nok især ser på FDB som en fordelsordning.

På denne blog deler vi nogle af vores erfaringer, udfordringer og dilemmaer på vores rejse mod at nå målet.

Læs mere om bloggen.

2 thoughts on “Om FDB’s ambition

  1. Pingback: Involvering

  2. Pingback: Bloggen har udtjent sin pligt | Involvering

Skriv en kommentar